@hanifbali Ja en andra mandatperiod var tuff. Det är väl ändå mycket rimligare att jmf första mandatperioder?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@ITARosengren @FMannerheim @GulzAgneta @HannesSnabb Så tydligare riktlinjer skulle vara en fördel enligt er?
Visa på X →@HelloX1919 @Centerpartiet @paulinaneuding Skulle tycka det var roligt med samtal/diskussion Paulina om detta
Visa på X →@HelloX1919 @Centerpartiet @paulinaneuding Ja det är klart den är mycket större. Finns inte ett enda område som bara har ett problem eller en lösning. Men för att öka resultat och minska stök finns inget bättre än behöriga lärare.
Visa på X →@HelloX1919 @Centerpartiet @sdriks Vi har inget intresse av att rädda Tidö
Visa på X →Det är dags att bygga Sverige igen. Från grunden. Och då behövs en skola där barnen lyckas. Och det gör de bara med bra lärare. Dags för regeringen att börja lyssna på @Centerpartiet och börja satsa på lärarna.
Visa på X →@alexis42se @Centerpartiet @sdriks Alliansen hade egen majoritet 2010 - 2014. Tack och hej.
Visa på X →@onfajah @Centerpartiet @sdriks @moderaterna I och för sig.
Visa på X →@ITARosengren @GulzAgneta @FMannerheim @HannesSnabb Och det kan man ju gärna se över. Men varför ta bort det helt utan att kunna påvisa vad man vill istället?
Visa på X →@HelloX1919 @moderaterna Ja det finns ju ass
Visa på X →Jag lägger bara diskret här en bild med utvecklingen av Moderaternas väljarstöd beroende på om de samarbetar med @Centerpartiet eller @sdriks. *Senaste opinionsmätning för nuvarande period.

@GulzAgneta @FMannerheim @ITARosengren @HannesSnabb Det tror jag nog. Det jag har efterfrågat kring SVA är basalt sett att M och andra som vill ta bort det kan visa forskning på att det är rätt sak att göra. Inte fått något svar än dock
Visa på X →@pirre_viking @jonsson_henrik Clue: han vill ha statligt stöd till kärnkraft som också går med underskott
Visa på X →@dahbjo Ja. Och helt utan någon typ av jävighet så klart så är det alltså i dagsläget bara ett parti som har konkreta förslag och finansiering för att få fler behöriga lärare. ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →Come on @SMohamsson - sluta med löjligheterna och låt oss fokusera på att få de bästa läromedlen och bästa lärarna ut i skolorna där de behövs som mest!
Visa på X →@thelemoncurd Ni brukar väl inte vara för fler ämnen i skolan? Vilka ska ha mindre tid?
Visa på X →@jonsson_henrik Så du vill ha statligt stöd till vindkraft nu?
Visa på X →Hur blev det så här @moderaterna ?
Visa på X →@AsplingLudvig Hon skriver ju inte bara om arbetskraftsinvandring. Har du kollat hennes siffror så du vet att de är fel?
Visa på X →@alicemedce Varför använder du din plattform och makt på det här sättet? Alla medier skriver om det.

Det är djupt upprörande att nås av nyheten om våldsdådet i Sydney under firandet av Chanukka. Antisemitismen måste bekämpas. Mina tankar är med de drabbade och deras anhöriga.
Visa på X →The attack at Bondi Beach appears to have targeted Jews. Antisemitic violence must be named for what it is and unequivocally condemned. When hatred and dehumanizing rhetoric are normalized, they do not remain abstract — they translate into real-world violence. My thoughts are with the victims and the Jewish community in Australia. #bondibeach
Visa på X →موج تازهای از بازداشتهای گسترده در ایران در جریان است. صدها فعال مدنی، کنشگر، روزنامهنگار و شهروند عادی تنها بهدلیل بیان نظر، حضور مدنی یا مطالبهی حقوق اولیه بازداشت شدهاند. این بازداشتها نه استثنا هستند و نه واکنشی موقت؛ آنها بخشی از یک الگوی شناختهشدهاند: حکومت از ترس جامعه، به سرکوب متوسل میشود. وقتی بازداشت جمعی به ابزار حکمرانی تبدیل میشود، مسئله فقط ایران نیست؛ مسئله نقض سیستماتیک حقوق بشر است. جامعهی جهانی مسئولیت دارد که این روند را نامگذاری کند، مستند کند و در برابر آن بایستد.

https://www.altinget.se/artikel/reslow-sd-skolpengsforslaget-hoftat-skjuts-upp-till-efter-valet Hela finansieringssystemet är höftat. Riktade statsbidragen är höftade. Det mesta av regeringens politik är höftat. Men just det som ska betala kommuner för deras ansvar ska vara matematiskt korrekt. Om de hade velat hade de kompromissat om en summa.

@mattias_neo @kapitalinn 😂
Visa på X →