Valet är ditt i september


Vi sparar allt, även det som raderas.
Valet är ditt i september


Tystnaden från övriga medier om den här vidriga krönikan beror på?


Åskvarningar i stora delar av landet på midsommardagen | SVT Nyheter https://www.svt.se/nyheter/inrikes/smhi-varnar-for-aska-pa-midsommardagen
Visa på X →@MatsHAnder9994 Vem städar upp efter vem? Du ser ju svart på vitt hur högerpartierna tappar kontrollen över statsfinanserna gång på gång, och vi får sedan återställa det.
Visa på X →Det här är ju väldigt allvarligt. Cancervården i Tidöstyrda Region Skåne har redan idag långa köer - hur ska det nu gå? Och vad säger de ansvariga moderat- och SD-politikerna?
Visa på X →@R_undrar Det var framförallt en stockholmare som pratade i telefon hela tiden…
Visa på X →@KMedrek Glad midsommar 🇸🇪
Visa på X →@hvjanolov Riksdagen beslutar om budget på regeringen intiativ. Vi får se om det kommer initiativ.
Visa på X →@hallen_a @mikaelgrev Det är ju en sådan fråga en översyn kan ta ställning till. Är de användbara för andra arbetsuppgifter när de ändå får betalt eller inte?
Visa på X →@hallen_a @mikaelgrev Och GD:ar ett liknande upplägg, fast med förordnanden som kvarstår och nya arbetsuppgifter. VD får ju inte kvarstå med arbetsuppgifter, men får då istället pengar.
Visa på X →@kaliber_pelle @markusqwert Du yrar, Pelle. Jag vill inte ha en massa fula ord på mina kommentarer. Det har inget med sossarna att göra.
Visa på X →@mikaelgrev Utredare, GD etc är dock inte en anställning, just för att de ska kunna sägas upp direkt. I pengar får ju VDar ofta mer (summorna enligt länken är ju sjuka), med GD får vara kvar längre tid. Översyn är dock alltid bra.
Visa på X →@jesus_rnb Jesus! På riktigt?!
Visa på X →@Ondskapt Det kan man absolut göra. Men själva riksmötet börjar 29/9.
Visa på X →@kaliber_pelle @markusqwert Stackars dig som inte får skriva fula ord på min uppdatering. 😢
Visa på X →@mikaelgrev Många VD:ar har väl ”fallskärmar”, vilket ju i praktiken är samma sak om ”elefantkyrkogården”. Men ja, absurda löner och villor måste sänkas. https://www.affarsvarlden.se/artikel/vd-n-som-fick-hogst-fallskarm-6784400
Visa på X →Man undrar ju. Eller inte. 🤷♂️

@MatsErikson 0 asyl leder inte till ”etnisk renhet” men det är steg 1 mot ett fungerande land.
Visa på X →Vi har haft det så här i flera år i Gävle och ingen har sagt något tidigare. Det är bara en handläggare som plötsligt tycker att det är marknadsföring. Han konstaterar också att kedjans andra restauranger runt om i landet har liknande inredning. https://www.arbetarbladet.se/gavle/populara-krogen-maste-ta-bort-spritflaskor-larvigt/
Visa på X →Danskarna utrycker nu ett starkt for helvede när tåget står stilla. Amerikanerna är (peppar peppar) tysta, trodde inte det var möjligt. Däremot pratar en svensk ganska högt i telefon.
Visa på X →@MatsErikson Asyl ja. Målet är noll.
Visa på X →På tåget. Amerikaner framför mig, danskar bakom mig. Det blir en resa detta.
Visa på X →Tillåt mig att protestera! Moderater är Coca cola 😀


”Signalen från Socialdemokraterna efter skandalen i Botkyrka är förödande. I Sveriges största parti kan det löna sig att ta stöd av gängkriminella.” https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/socialdemokraterna-har-oppnat-dorren-for-gangen/
Visa på X →@MNordevall Jag stödjer det ukrainska folket mot ett aggressivt massmördande Ryssland. En självklarhet. Ukraina har Z som president. Vald i ett demokratiskt val. Att ryssarna påstår att Z är korrupt betyder inte att han är det. Varför tar du massmördarna Rysslands parti i kriget?
Visa på X →