Vi borde inrätta ett utskott som hanterar dessa fullständigt idiotiska KU-annälningar.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@handklaver Det är en europeisk konstruktion. Fungerar likadant i alla länder. SD och V var ensamma om att rösta emot EUs energiunion för 10-15 år sedan.
Visa på X →@Be_Sod Svensk förvaltning fungerar så. Det är systematiskt. De ska försöka implementera riktigt dåligt EU-lagstiftning här. Ingen tanke på alla andra samhällsmål.
Visa på X →@ATL_Anders @RantaPaRanta Jag tycker inte att man ska förminska grundproblemet som är en mycket skadlig EU-lagstiftning. Jag har ännu ingen tydlig bild av hur mycket man brister i förhållande till uppdraget.
Visa på X →Varför välkomnade Socialdemokraterna det EU-regelverk som nu förhindrar oss från att använda pengarna till så väl bidrag till hushåll som till direkta investeringar i ökad produktion? Kommissionen vill idag använda dessa medel för att bygga kablar till afrika.
Visa på X →Sverige har länge varit hela världens socialkontor. Det är inte rimligt. Därför inför vi och regeringen nu krav på kvalificering till välfärden. Det innebär att en utlänning måste ha bott i Sverige i minst fem år eller jobba här en tid innan denne kan ta del av socialförsäkringen. Sveriges välfärd är uppbyggd på generationer av svenskars gemensamma slit och den som vill ta del av välfärden måste först göra sin plikt innan han kan kräva sin rätt.
Visa på X →This. ⬇️💯
Visa på X →Björn Söder for GD! 👏⬇️
Visa på X →Delar detta till fullo. Förslaget från myndigheterna om hur EUs naturrestaureringslag ska implementeras är katastrofalt. Mindre mat, färre jobb mm till en direkt kostnad på 100+ miljarder de närmaste åren. Regeringen behöver säkerställa att detta aldrig kan bli verklighet. https://via.tt.se/pressmeddelande/4266528/naturrestaurering-far-inte-ske-pa-bekostnad-av-sveriges-forsorjningsformaga?publisherId=3235738&lang=sv
Visa på X →@viktorbk 😡😡😡
Visa på X →@margotwallstrom Varför ljuger du Margot?
Visa på X →@bilaaan1 Det där var ju BSS. Inte SD. Jag tror jag är äldre än dig, och jag har aldrig hört det från partiet.
Visa på X →Det är läge att nu ta tillfället i akt att också lägga ned (S)ida och etablera en ny slimmad och effektiv biståndsmyndighet - avskild från det socialdemokratiska partiet. Rekrytera de bästa från (S)ida till den nya myndigheten och bli av med S-aktivisterna!
Visa på X →@HilleviLarsson Säger hon, som stoltserade med palestinskt pris där Israel inte längre existerade.
Visa på X →Att @johanssonmorgan, som knappast lyckats med någonting i sitt politiska liv, har mage att prata om att regeringen styrt Sida på ett ”korrupt sätt” är helt otroligt. Han tillhör själv Sveriges mest korrupta parti, som riggat hela samhället för att gynna @socialdemokrat.


@margotwallstrom .@BenjaminDousa har gjort mycket bra arbete när det gäller Sida. Och jag hoppas att han bara börjat…
Visa på X →@margotwallstrom Sida behöver fortsatt mycket stora strukturförändringar såvida inte myndigheten helt ska läggas ned och ersättas med en ny, slimmad, effektiv och S-oberoende biståndsmyndighet.
Visa på X →@margotwallstrom Trams! Ni sossar har gjort Sida som en del av er partiorganisation genom att anställa S-aktivister som tjänstemän. Ni har kontrollerat - och tyvärr fortfarande fortsätter kontrollera - myndigheten även när ni inte är i regering. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/02/forandringar-i-styrelsen-for-internationellt-utvecklingssamarbetes-ledning/
Visa på X →Kanske en tjänst man skulle ta och söka? Jag har många idéer om hur myndigheten bör förändras för att bli effektiv och fungera oavsett vilken regering som sitter vid rodret. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/02/forandringar-i-styrelsen-for-internationellt-utvecklingssamarbetes-ledning/
Visa på X →Att Dikmen ska förklara för Mattias Karlsson (SD) vad det innebär att vara svensk är lika korkat som när Martin Ådahl (C) försökte förklara för Omar Makram vad islam är, eller när Aftonbladets Anders Lindberg (S) försökte läxa upp mig om den frihet som slöja/hijab påstås ge små flickor i skolan. Min fråga till SVT och Skavlan är snarare: finns det verkligen ingen intellektuell invandrare i det här landet som ni kan tänka er att bjuda in till ert program? Är det verkligen Dikmen som ska representera landets intellektuella invandrare?!


Svaret till Aguirre (S) är en del av ett replikskifte om stängningen av Linghemsskolan. I min och partikollegornas ursprungsartikel i Corren (länkad) visar vi hur S- och M-styrets nedmontering av samhällsservice drabbar landsbygden runt Linköping hårt. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-dags-att-styret-lagger-korten-pa-bordet-om-linghemsskolan/lqmp0n8r

Svarar Elias Aguirre (S) i Corren. Denna sosse har genom ett ordförandebeslut fattat på tvivelaktig grund stängt ner Linghemsskolan på landet utanför Linköping. Följden blir att barn nu kommer bussas runt i hela kommunen – i linje med S tvångsblandning. https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-fragan-om-linghemsskolan-hade-gatt-att-losa-om-viljan-fanns/rgg3dzer

Förstår att du förespråkar en tillämpning av mänskliga rättigheter som har skapat ett svårt segregerat och sargat Sverige, med växande antisemitism, islamisering, svenskhat, gängkriminalitet och organiserad brottslighet. Ett Sverige där svenskarna sakta men säkert är på väg att bli en minoritet i sitt eget land.
Visa på X →@KristerThelin @micke_sd Vilket på svenska betyder mer av samma sak och att Sverige, så vi känner det i dag, snart är ett minne blott. När islamofascisterna väl tar över kan jag garantera att de mänskliga rättigheter du talar dig varm för kommer att vara ett minne blott.
Visa på X →Det finns ingen som helst anledning för oss att ge islamister rätten att stanna i Sverige. De kan vända sig till valfritt muslimskt land. Det är den naiva inställning du ger uttryck för som har skapat dagens mycket allvarliga situation med segregation, utanförskap, islamisering, gängkriminalitet och organiserad brottslighet. Tro mig, mer av samma sak kommer inte att göra situationen bättre.
Visa på X →