Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 073inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@TomasWirenholt Det stämmer men det är talmannens ansvar att se till att reglerna tillämpas lika. Det ska inte spela någon roll vem som sitter där.

Visa på X

@Be_Sod Kompetens finns det gott om. Om man gjorde det här tillsammans med politiken skulle det bli bra. Men då blir det inslag av ministerstyre.

Visa på X

Marknaden börjar nu prisa in att EUs mest betydelsefulla styrmedel i klimatpolitiken, ETS, ska bli mindre ambitiöst👀

Visa på X

@nielspaarup Niels har inte du sagt att sossar är ”dumma i huvet” för att dom inte röstade för ett av era förslag? Frispråkigheten är nog det jag uppskattar mest med danskarna, du gör mig lite besviken nu. Vi vill inte att danskar ska assimileras, vi vill göra Sverige mer som Danmark!

Visa på X

@jan_hilding @sdriks Jag håller inte med. Problemet är att när man debatterar med mp så måste man lägga resonemangen på en sådan nivå att det låter nedlåtande, men det är nödvändigt för att dom ska förstå vad man säger. Jag har försökt prata normalt men då får man goddag-yxskaft-svar.

Visa på X

@NotZeilon @andreasostgote Det har varit betydligt värre. Kolla talmansvalet efter valet 22.

Visa på X

@NotZeilon @andreasostgote Nej det är totalt olika regler beroende på om talaren är SD eller ej. Hirvonen är grövre i munnen än mig men slipper liksom undan på något sätt.

Visa på X

I decennier har människor kunnat komma till Sverige från andra länder, begå grova brott och sen inte utvisas. Det ändrar vi på nu. Nu är det slut på daltandet. Från och med den 1 september kommer alla brott som inte är bötesbrott vara utvisningsgrundande och åklagarna blir skyldiga att yrka på utvisning.

Visa på X

@MatthiasJanss20 Är inte så komplicerat. Elmarknaden är EU-reglerad. Regelverket styr mot att vi ska ha en så fungerande europeisk elmarknad som möjligt. Det hamnar ofta i konflikt med svenska intressen om att ha lägre pris än övriga Europa. S har välkomnat detta från start.

Visa på X

@handklaver De allra flesta länderna i Europa har högre elpris. Norge har en statlig subvention som garanterar ett maxpris och kostar skattebetalarna stora pengar. Flaskhalsintäkerna har de använt till att bygga kablar till UK som drivit upp priserna.

Visa på X

Gäller reglerna i riksdagens kammare lika för alla oavsett parti och lever miljöpartister som de lär? Ta en titt! 🤡🤡🤡

Visa på X