💥⬇️💥
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@tparsi What would you do when your masters in Tehran are defeated?
Visa på X →Freedom to Iranians!


@AsplingLudvig Så arg är du väl inte?
Visa på X →@AsplingLudvig Det gjorde han visst? Du har inte varit ung på många år min kära kollega!
Visa på X →@TomasWirenholt Det stämmer men det är talmannens ansvar att se till att reglerna tillämpas lika. Det ska inte spela någon roll vem som sitter där.
Visa på X →Hade gärna sagt att han har fel men vill inte ljuga😂😂😂

@drdanielschatz https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/frankrikes-krav-om-att-fns-rapportor-for-de_hd11507/
Visa på X →@Be_Sod Kompetens finns det gott om. Om man gjorde det här tillsammans med politiken skulle det bli bra. Men då blir det inslag av ministerstyre.
Visa på X →Marknaden börjar nu prisa in att EUs mest betydelsefulla styrmedel i klimatpolitiken, ETS, ska bli mindre ambitiöst👀
Visa på X →@TeodorMG Tack! Hjälte är väl lite att ta i men kul att folk tittar.
Visa på X →@nielspaarup Niels har inte du sagt att sossar är ”dumma i huvet” för att dom inte röstade för ett av era förslag? Frispråkigheten är nog det jag uppskattar mest med danskarna, du gör mig lite besviken nu. Vi vill inte att danskar ska assimileras, vi vill göra Sverige mer som Danmark!
Visa på X →@LarsVagnman @sdriks Tack, men hon är folkvald så hon får vara där.
Visa på X →@jan_hilding @sdriks Jag håller inte med. Problemet är att när man debatterar med mp så måste man lägga resonemangen på en sådan nivå att det låter nedlåtande, men det är nödvändigt för att dom ska förstå vad man säger. Jag har försökt prata normalt men då får man goddag-yxskaft-svar.
Visa på X →@NotZeilon @andreasostgote Det har varit betydligt värre. Kolla talmansvalet efter valet 22.
Visa på X →@NotZeilon @andreasostgote Nej det är totalt olika regler beroende på om talaren är SD eller ej. Hirvonen är grövre i munnen än mig men slipper liksom undan på något sätt.
Visa på X →
Svar ja!
Visa på X →I decennier har människor kunnat komma till Sverige från andra länder, begå grova brott och sen inte utvisas. Det ändrar vi på nu. Nu är det slut på daltandet. Från och med den 1 september kommer alla brott som inte är bötesbrott vara utvisningsgrundande och åklagarna blir skyldiga att yrka på utvisning.
Visa på X →@jan_hilding Alltid idiotiskt att använda KU som brevlåda för debattinlägg.
Visa på X →@MatthiasJanss20 Är inte så komplicerat. Elmarknaden är EU-reglerad. Regelverket styr mot att vi ska ha en så fungerande europeisk elmarknad som möjligt. Det hamnar ofta i konflikt med svenska intressen om att ha lägre pris än övriga Europa. S har välkomnat detta från start.
Visa på X →@handklaver De allra flesta länderna i Europa har högre elpris. Norge har en statlig subvention som garanterar ett maxpris och kostar skattebetalarna stora pengar. Flaskhalsintäkerna har de använt till att bygga kablar till UK som drivit upp priserna.
Visa på X →@realErikDahlin @miafalksweden Viste inte vad det var 🤣

@pe_sve Nils är trevlig.
Visa på X →Gäller reglerna i riksdagens kammare lika för alla oavsett parti och lever miljöpartister som de lär? Ta en titt! 🤡🤡🤡
Visa på X →