Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 070inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Det är nu @rparsi mfl skriker sig hesa om folkrättsbrott och dylikt, inte när skurkregimen massakrerade sina medborgare.

Visa på X

Människor från Sverige, Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Visa på X

@Spesam Vad som är ok i kammaren eller ej är inte upp till mig. Personligen vill jag inte ha ett gott samtal, utan hård debatt som vi kan skratta lite åt efter.

Visa på X

@antonioguterres You would condemn a humanitarian intervention against Hitler as well, wouldn’t you?

Visa på X

@nielspaarup Jag säger inte att mp är dumma i huvet, jag säger att de i sina reservationer skriver saker som uppenbarligen inte är sanna. Klippet är inte för att klaga, jag har aldrig, och kommer aldrig gå och klaga hos talmannen. Klippet är roligt, helt enkelt.

Visa på X

En islamistisk skurkregim mejar kallblodigt ned sina egna obeväpnade medborgare på gatorna. Att det finns de som talar om att vara ”återhållsam” & istället ägna sig åt ”diplomati” eller klagar på att en militär intervention mot förövarna utgör ”folkrättsbrott” gör mig illamående.

Visa på X

Ja. När diplomatiska ansträngningar når vägs ände och fredliga försök förblir obesvarade, måste ord följas av handling. Någon form av angrepp mot den islamistiska regimen i Iran har därför legat nära till hands och kan inte sägas komma som en överraskning. Iran under islamistregimen är ett nav för väldigt mycket av vår tids ondska. I Israel, i Yemen, i Libanon osv. Och inte minst i Iran självt, där mördandet och förtrycket av den egna befolkningen pågår dagligen. Men också i Ukraina, och till och med här på hemmaplan har den iranska regimen ett finger med i spelet. Islamisterna i Iran stöttar aktivt Rysslands krigföring i Ukraina och har också använt gängkriminella för att utföra attacker på svensk mark. Det är för övrigt en moralisk och logisk självmotsägelse att vara emot Iran/Ryssland/Kina i vårt närområde och säga sig stå upp för Ukraina, men samtidigt inte ta tydlig ställning på Israels/USA:s sida mot samma ondskans axelmakter, och dess proxyarméer, i Mellanöstern. Krig är fasansfullt. Men ibland går inte missförhållanden att lösa på fredlig väg och militär intervention är då det enda som återstår om inte situationen ska tillåtas förvärras ytterligare. Må det gå väl. Må Irans folk, och resten av världen, befrias från de iranska islamisternas fanatism och förtryck.

Visa på X

Interpellationsdebatt från januari om bristen på transparens från moskéer som tar emot skattemedel: "När muslimska samfund driver moskéer som finansieras av länder som Qatar, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien, varför stöder den svenska staten dessa samfund? Det är rätt svårt, och för mig personligen omöjligt, att svara på den frågan. Vi har islamistiska diktaturer som bygger moskéer i Sverige, och sedan ska den svenska staten finansiera driften. Hur går det ens ihop?"

Visa på X

När en regim utövar förtryck, tortyr och slakt av sitt folk är det omvärldens förbannade skyldighet att ingripa. Nu har det iranska folket sin chans att återta sin frihet. Tiden för diplomati med den iranska islamska regimen är för länge sedan över.

Visa på X

En enorm besvikelse… Förmodar att det är ett standarduttalande från UD för det liknar mer hur en socialdemokratisk regering skulle ha uttalat sig. Nu är inte läge att efterfråga återhållsamhet utan att fullt ut stödja det iranska folkets frihetskamp och att göra slut på regimen.

Visa på X

Time for change in Iran! All support to the Iranian people! Let’s end the Islamic Republic!

Visa på X

Hur länge detta kommer att pågå beror på hur hårdnackat motstånd Iran kan sätta upp, men också på hur allvarliga USA är i att avsluta Irans terrorvälde en gång för alla och vilket pris de är beredda att betala för det.

Visa på X

Iran ska aldrig få ha kärnvapen, sa han. Han utlovar amnesti för de iranska soldater som lägger ner vapnen, även iranska revolutionsgardet. Med detta tror jag han vill två saker. Att få slut på morden av iranier i Iran samt undvika att behöva sätta in marktrupper i Iran.

Visa på X

Jag följer nyheterna från Iran. Mycket är ännu osäkert och det är svårt att få en klar bild av vad som händer. Det verkar dock som att Donald Trump är inställd på att avsluta den iranska regimens terrorvälde i Iran, Mellanöstern och världen. Han verkar allvarlig i sina hot också.

Visa på X

Nej, iranierna vill inte ha ”diplomatiska samtal” med terrorregimen. De vill befrias från ockupanterna. 🤦‍♂️

Visa på X

Det är skillnad på kronologisk- och fysiologisk ålder. Jag rullar, trots mina 42 år, som en ångvält på en potent mix av ketoner och ren OUPPBLANDAD högerpopulism. Du andra sidan, låter dig distraherad av ungdomens förströelser; Pokémon-kort, lagidrott och kvinnor. Per Vorberg ser detta. Game recognizes game.

Visa på X