@mikepompeo MEK is not democratic, has no support within Iran and would not be a feasible alternative what so ever. Don’t support the sect. As of right now the only transitional leadership that could lead the path to democracy exist through @PahlaviReza.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg


Men snälla @svtnyheter! Varför fortsätter ni att använda @carlbildt som någon sorts expert? Han har aldrig haft något rätt när det gäller utrikespolitiska analyser och ni fortsätter att cementera bilden som en oseriös nyhetsförmedlare. Lägg ner, eller låt er kraftigt reformeras!


Skillnaden mellan Palestina-aktivister och Iran-aktivister:
Visa på X →@Douglasthoor Vi kanske skall lämna det här till vuxna personer?
Visa på X →@obsdkse Vi har som sagt egen arbetskraft för dessa tjänster. I princip ingen arbetskraftsinvandring alls senaste åren till såna jobb. Men senaste året har kronan även stärkts betydligt mot i princip alla valutor. Detta handlar mer om tillgång på billiga hotellstädare.
Visa på X →SD ser gärna att flaskhalsintäkterna nyttjas mer flexibelt. Dels för att finansiera elstöd men även för ny elproduktion - välplacerade effekthöjningar kan gagna systemet mer än nätutbyggnad. S kritik är dock märkligt då deras energipolitik förde oss hit. https://www.sverigesradio.se/artikel/kritiserar-svenska-kraftnats-miljardreserv-inte-rimligt
Visa på X →https://www.altinget.se/artikel/sd-sverige-maaste-visa-nolltolerans-mot-den-iranska-regimen
Visa på X →Jag länkar till en debattartikel i kommentarsfältet som jag har skrivit tillsammans med partikollegorna @BjornSoder och @MarkusWiechel. Förslagen är fortfarande aktuella, även om artikeln publicerades några dagar innan den här militära konflikten mellan USA, Israel och Iran bröt ut. Jag tänkte även skriva ner några funderingar om det som pågår just nu. När det gäller Khameneis död förstår jag glädjen. Det här var trots allt ledaren för en regim som har mördat så många människor, både i Iran och utanför Iran. Men Khameneis död innebär inte att regimen har fallit. Jag är gammal nog att minnas när Khomeini dog. Det fanns samma glädje och samma förhoppningar då. Mullornas regim är dock inte så centraliserad att den utgår från en enda person. Det finns olika falanger och institutioner som upprätthåller den islamistiska diktaturen. Det är därför interna stridigheter ofta förekommer. Varje gång ett antal ledare har slagits ut har de ersatts av nya personer. År 1981, när regimen nyss hade etablerats, skedde ett bombattentat mot Islamiska republikanska partiets högkvarter. Sjuttiofyra av den islamiska republikens högsta ledare dödades, bland annat ayatolla Mohammad Beheshti, som var näst mäktigast efter Khomeini. Samtliga ersattes. Sedan dess har regimen vuxit i omfattning. Exemplen är många där regimledare har mördats och ersatts utan större komplikationer. Khameneis död innebär därför, rent empiriskt, inte att regimen faller. Det man bör titta närmare på är regimens institutioner, militära, rättsliga och politiska. Om armén eller polisen i någon iransk provins skulle ställa sig på folkets sida eller förklara sig neutral mellan folket och regimen, vore det ett tecken på att institutioner med insyn i regimens stabilitet har gjort bedömningen att regimen kommer att falla och att de därför måste förbereda sig för en övergång. Jag har ännu inte sett något sådant. Det avgörande för ett regimskifte är att det iranska folket i Iran faktiskt reser sig och organiserar ett motstånd mot regimen. Demonstrationer kommer inte att räcka, eftersom regimen inte frivilligt kommer att lämna ifrån sig makten. Det krävs ett organiserat motstånd med förmåga att besegra regimlojala styrkor. Något sådant ser jag inte i dagsläget. En annan avgörande faktor är hur mycket politiskt kapital Trump är beredd att investera i den militära kampanjen. Kommer man att avsluta den efter en månad och utropa seger, eller är målet verkligen regimskifte, och då inte som i Venezuela, där regimen i praktiken sitter kvar? Det vet vi inte. Trumpadministrationen har ofta sagt en sak, gjort en annan och därefter hävdat att den menade något annat från början. För Sveriges del innebär allt detta att det måste finnas en större vaksamhet gentemot regimens resurser i Sverige. Ja, det finns många iranier som demonstrerar mot regimen. Men det finns också iranier som regelbundet har rest till Iran, och risken finns att vissa av dem har rekryterats av den iranska underrättelsetjänsten. Har regimen terrorceller i Sverige som man, som en sista åtgärd, skulle kunna använda mot exiliranier? Vi vet redan att regimen har samarbetat med gängkriminella i Sverige. Kommer detta samarbete att intensifieras och riktas mot exiliranier som demonstrerar mot regimen? Man kan börja med att göra något så enkelt som att sluta bjuda in regimens lobbyister att uttala sig som ”experter” i svenska medier. Mot denna bakgrund vore det fördelaktigt att antingen stänga den iranska ambassaden eller åtminstone begränsa dess personal till ett minimum, så att ambassaden inte kan bidra till flyktingspionage eller terrordåd på svensk mark. Om Sverige någon gång ska inleda en dialog med den iranska oppositionen, specifikt den del som har brett stöd bland iranier, såsom kronprins Reza Pahlavi, så är det nu. Det är också viktigt att utgå från att ett eventuellt regimskifte sannolikt skulle bli en lång och våldsam process. Regiminstitutioner som IRGC har ingenstans att ta vägen och mycket att förlora. Iran är geografiskt ett stort land, och det kommer sannolikt att finnas motståndsfickor där regimen har starkare stöd och där IRGC kan hålla ut under en längre tid.
Visa på X →Återigen är arbetskraftsinvandring av vårdbiträden försumbar. Fri arbetskraftsinvandring råder från Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.
Visa på X →Former Prime minister and Minister of foreign affairs in Sweden is doing all he can to defend the Iran terror-regime. He has always been on the wrong side of history, backing up authoritarian regimes, and continues do be on that side.
Visa på X →@Ericson_ubbhult @beckmansasikter Knappast förvånande. Han leder ett parti av och för antisemiter och putinister.
Visa på X →@kjell_samuelson Förhoppningsvis i hundarnas paradis, där han utnyttjas morgon till kväll.
Visa på X →@ledarsidorna_se @carlbildt Spot on!
Visa på X →⬇️💯
Visa på X →”Den svenska toppdiplomaten Lisa Svensson har ljugit om sin relation med Jeffrey Epstein. Nu undrar Björn Söder (SD) hur regeringen gått vidare med uppgifterna.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6q9l9O/efter-avslojandena-om-epstein-regeringen-for-samtal-med-toppdiplomaten
Visa på X →Iransk regimmedia rapporterar att en flickskola beskjutits i Teheran. Svensk media sväljer det helt och rapporterar vidare. Platsen som åsyftas ligger mitt i en IRGC-bas.
Visa på X →@tparsi @strandhall What are you going to do now Trita, when your masters in Teheran are gone?
Visa på X →@staffandopping Fast tyvärr försöker vi göra det med Vitryssland. Det plötsligt populära namnet på landet strider mot alla principer vi har när vi uttalar namnen på alla andra länder. Pinsamt 😳.
Visa på X →Sluta larva dig vuxna män bryr sig inte om sånt oavsett hudfärg.
Visa på X →Dear Mr. President, Thank you from the bottom of my heart.❤️❤️❤️ May God bless you, and may God bless the United States of America 🇺🇸 @realDonaldTrump
Visa på X →@mjalthugg Hur många personer i exempelvis vårdsektorn tror du kom som AKI år 2022, alltså innan lönekravet infördes?
Visa på X →En intensiv lördag i rikets och min valkrets tjänst 🇸🇪 Idag höll Sverigedemokraterna Stenungsund och Sverigedemokraterna Lilla Edet sina årsmöten, givetvis vid olika tidpunkter och i varsin kommun. Jag tackar ödmjukast för äran och förtroendet att få tjänstgöra som mötessekreterare vid SD Stenungsunds årsmöte samt som mötesordförande vid SD Lilla Edets årsmöte. Ett stort och varmt tack riktas till Håkan Lösnitz och Lena Camp som tog ansvar i presidiet som mötesordförande respektive mötessekreterare med bravur. Jag vill även rikta ett stort grattis till de nyvalda styrelserna, valberedningarna, revisorerna samt kandidaterna på kommunfullmäktigelistorna. Jag önskar er alla lycka och framgång under det kommande verksamhetsåret och i den viktiga valrörelsen ni har framför er. I år nådde jag dessutom ett personligt rekord genom att tjänstgöra i presidiet vid 6 olika kommunföreningars årsmöten under februari. Tack för förtroendet från djupet av mitt hjärta! 🙏🏻❤️🇸🇪




Stämmer detta är det sannerligen en glädjens dag. I så fall vill jag säga följande: Good riddance, motherf*cker! https://www.expressen.se/nyheter/varlden/uppgifter-ayatolla-khamenei-kan-ha-skadats-eller-dodats/
Visa på X →@JanKEliasson Du sörjer såklart när terrorregimen faller. Kanske blev lite väl nära vän med skurkarna?

