Tydligen var V enormt splittrade i frågan. Fem ledamöter avstod och många utöver kvoten var utkvittade. Hade varit intressant att vara fluga på väggen under det gruppmötet.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
”Ni borde skämmas vänsterpartiet” sa Ulf Kristersson. Håller verkligen med, att inte bistå och göra vad vi kan för att hjälpa det ukrainska folket, är inget annat än ett s(v)ek vi inte glömmer. Nu har riksdagen sagt ja till vapen och utrustning som jag förutsätter skickas direkt!
Visa på X →”Moskvatrogna” hette det under Sovjetunionens tid. Dags att återuppta ordet?


Viktigare än någonsin med stöd till civilsamhället, fri och oberoende media, människorättsförsvarare o demokratikämpar i Ryssland. Men nödvändigt att se över HUR stöd ges. Kommer det fram? Inte ett svenskt öre får gå till Putins repressiva regim. @kdriks https://omvarlden.se/nyheter/sverige-okar-sitt-bistand-till-ukraina-och-ser-over-stodet-till-ryssland
Visa på X →Det gör vi genom att visa på möjligheterna och tekniken, inte på att krypa tillbaka in i grottan och stänga ner.
Visa på X →Därför måste vi agera på ett sånt sätt att vi får reella förändringar samtidigt som vi är goda förebilder där vi också får med oss omvärlden. Vi måste visa ledarskap!
Visa på X →Ja, klimatförändringarna är männioskoskapta. Ja, det kommer drabba oss alla. Förändringarna blir allt svårare att hantera eftersom flera förändringar sker samtidigt… https://www.svd.se/fn-kravs-tusentals-miljarder-for-klimatomstallning
Visa på X →Instämmer i mycket av artikeln. Även i multibiståndet måste Sverige, som en av de största givarna, kunna ställa krav på styrning, ledning och uppföljning. Varje krona ska användas effektivt.@kdriks
Visa på X →Ledare i ordets rätta bemärkelse!
Visa på X →Great meeting @OllyMawhinney at @IPNEducation talking about how to accomplish the Global Sustainability Goal 4; Education for all, for selfreliance of the individual and development all over the World. Good idea cooperating and learning from others!

#StandWithUkraine 🇺🇦

Det finns hopp. Det ryska folket kan stoppa Putin.
Visa på X →Mörker… Knappt 70 mil från Gotland till Ukraina där kriget nu pågår. Jag körde 70 mil med bil i måndags, det är inte jättelångt bort. Men krig är förkastligt oavsett hur nära eller långt bort det pågår. 🙏🏼 🇺🇦


Stenmård upp på regeringens bord. Riksdagsledamoten Kjell-Arne Ottosson (KD) ser en stor fara i att stenmård har börjat sprida sig i Sverige. Han vill veta om regeringen tänker agera för att stoppa stenmårdens framfart. https://svenskjakt.se/start/nyhet/stenmard-upp-pa-regeringens-bord/
Visa på X →Inget #tjänstemannaansvar den här gången heller. Det fattades en röst. Hur ska vi komma åt #tjänstemannaaktivism och hur ska vi förstärka förtroendet för offentlig verksamhet? #svpol


@JRosenqvist 😅 Kan de inte ens släppa en dag blir det hårt med drygt 50 till.
Visa på X →Nej! Fick inte med mig riksdagen på att återinföra annandag pingst som helgdag i år heller. Som missionsförbundare är jag ändå pingstvän.🕊 😇


Har just haft en bra arbetslunch där vi samtalat kring vägen vidare i relationerna mellan Norge och Sverige nu när vi går ut ur pandemin. Förhoppningsvis kommer vi senare under våren se våra planer bli till konkreta möten och arenor där vi på nytt bygger för en ”gränslös” framtid


@PWallenberg @TidningenATL @TidningenLand @ljungdahls Gärna för mig. Försöker dra debatten dit men oviljan är stor…
Visa på X →@jakobolofsgard Tisdag
Visa på X →Begått poddinspelning så här på söndagskvällen. Blir spännande att höra om man sa nåt vettigt.
Visa på X →Curling är en fantastisk TV-sport och den blir så mycket bättre när Sverige 🇸🇪 vinner guld🥇Grattis lag Edin! #Olympics2022
Visa på X →Trevlig helg! 👌🏼😃
Visa på X →Med anledning den av den nya tolkningen av artskyddsförordningen borde Vete-Katten stänga omgående. Vore kanske bra för att få fler att förstå vansinnet… #svpol #artskyddsförordning
