Thank you for your service. 😅
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
#Donetsk is #Ukraine. Don’t ever let anyone think otherwise. Let us remember those who rallied in Donetsk, March 5th, 2014. ⬇️

Så här tänker spelarna i SHL och Hockeyallsvenskan rösta i riksdagsvalet.

@anterior1337 @kentekeroth Jag minns att det hände många gånger - undrads bara om den här bilden specifikt.
Visa på X →@kentekeroth Bilden verifierad?
Visa på X →@BohemePoesia Det skärpta regelverket för utvisning på grund av brott träder ikraft den första september i år: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2026/02/skarpta-regler-om-utvisning-pa-grund-av-brott/
Visa på X →Läs gärna artikeln om hur Dumpen fick napp mitt i vårt möte där vi pratade om en nollvision för sexuella övergrepp mot barn. Det gick inte många minuter mellan att vi satt där på Rodolfino och att Polisen grep honom, en föredömlig insats: https://www.expressen.se/nyheter/politik/henrik-vinge-sd-om-dumpens-tillslag-blev-pa-riktigt/
Visa på X →Jag läste en artikel i Aftonbladet igår där man hade intervjuat Simona Mohamsson om det faktum att Imam Ali Islamic Center i Järfälla hade haft en minnesstund för den islamiska republikens tidigare andlige ledare Ali Khamenei, som nyligen dödades. Hon menar att detta då är ”ett bevis på att det finns människor i Sverige vars övergripande mål är att sprida radikal islamism i Europa”. Jag vet inte om vi nuförtiden behöver bevis för detta. Det finns islamistiska partier i Sverige och de sitter i vissa kommuners kommunfullmäktige. Men okej, vissa behöver mer bevis. Sedan vet jag inte varför det här ska vara något nytt bevis. Jag hade en debatt redan 2023 med socialminister Jakob Forssmed om just Imam Ali Islamic Centers sympatier och samarbete med regimen i Iran. Många andra har lyft upp detta ämne genom åren. Säpo bekräftade i början av 2025 att Imam Ali Islamic Center i Järfälla hade använts som plattform av Iran i syfte att bedriva underrättelse- samt annan säkerhetshotande verksamhet mot Sverige och mot personer i den iranska diasporan. Självklart håller de en minnesstund för den iranska regimens döde ledare. Det vore ju märkligt om de inte gjorde det med tanke på allt annat vi känner till om denna moské. Simona Mohamsson säger också till Aftonbladet: ”Detta visar hur verksamheter kan försöka gömma sig bakom religionsfriheten för att i stället sprida islamism och extremism.” Jag tror det är mycket annat som visat att just moskéer gömmer sig bakom religionsfriheten medan de sprider islamism och extremism. Bland annat det faktum att nästan alla moskéer i Sverige har nära relationer med diktaturer i Mellanöstern eller islamistiska organisationer som Muslimska brödraskapet. Det har varit rätt många skandaler de senaste åren där moskéer sprider extremism eller bjuder in talare som sprider extremism. Det är inget nytt. Men det verkar vara nyheter för Simona Mohamsson. Problemet här är att politiker som Simona Mohamsson inte accepterar hur allvarlig extremismen i Sveriges moskéer är och de har inte heller några förslag, så de måste bli överraskade varje gång en moské hyllar diktaturer eller låter hatpredikanter sprida extremism. Det man behöver göra görs redan i länder som Frankrike, Tyskland och Österrike. Man stänger moskéer som sprider extremism. Man låter inte moskéer gömma sig bakom religionsfriheten. Tyvärr är det bara Sverigedemokraterna som driver den linjen idag. De andra partierna vill inte stänga moskéer som sprider extremism. De är bra på att babbla om hur hemska de här moskéerna är, men de vägrar ju stänga moskéerna. Där ligger problemet. Politiker som bara snackar och blundar för problemen.






Vi behöver en nollvision för sexuella övergrepp mot barn. Merparten av övergreppen mot barn anmäls aldrig. För att kunna upptäcka förövare och hitta deras brottsoffer behöver vi använda oss av brottsprovokation, ungefär så som Dumpen gör. Annars går det inte. Det är något som andra partier alltid har haft väldigt svårt att acceptera men som vi nu genomför. Dumpens arbete är effektivt för att fånga upp förövare så att de kan låsas in och så att brottsoffer kan upptäckas samt ges upprättelse och stöd. Vi behöver ha en Dumpen-insatsstyrka som lär sig av deras metoder. Vi behöver ett systemskifte i synen på sexualbrott mot barn. Pedofilerna ska mötas med samhällets fulla kraft och vi ska inte sky några medel för att hålla dem borta från våra barn, på internet eller i verkligheten. De måste hållas avskärmade för att våra barn ska kunna vara trygga i samhället.

This evening we debated society’s crisis preparedness in the Defence Committee. But I could not resist also stepping into the Foreign Affairs Committee’s debate just before ours, which dealt with the situation in Israel and “Palestine.”

@Peppe65903565 Självklart ska även ambassaden stängas. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/stangning-av-irans-ambassad_hd11387/
Visa på X →昨日はとてもよかったです。またすぐに会えるといいですね!
Visa på X →@pouriazeraati

"Sverigedemokraterna menar att den andel av elkostnaderna som utgör statliga intäkter över tid behöver minska. Vi vill därför stoppa framtida indexhöjningar av elskatten och i stället påbörja en successiv nedtrappning med EU:s miniminivå som ambition." https://www.di.se/debatt/sank-elskatten-och-stark-hogkostnadsskyddet/
Visa på X →"Utan matkravet kan entreprenörer testa nya idéer som idag kvävs av regelkrångel: rena vinbarer, specialiserade cocktailhak, pop-up-evenemang, co-working-caféer med kvällsdrinkar eller evenemangslokaler som fokuserar på upplevelser istället för stekos." https://www.sla.se/2026/03/05/sds-och-regeringen-stora-frihetsreform-slopat-matkrav-8b2e8/
Visa på X →Många av oss minns hur en dömd våldtäktsman under Socialdemokraternas tid vid makten kunde få nästan en miljon i skadestånd för att domstolen långt i efterhand sänkte hans straff. Vi minns också hur hans brottsoffer inte fick en spänn i skadestånd därför att man inte fick utmäta de pengar han fått av staten för besväret att ha suttit lite längre för sin våldtäkt. De pengarna fick han spendera bäst han ville. Det är det slut på nu. Hade det här skett med vår nya lag hade han inte fått en krona och hans tillgångar skulle inte längre vara fredade från utmätning för brottsoffrets skull. Steg för steg flyttar vi fokus från gärningsmannen till brottsoffrets rätt till trygghet, upprättelse och kompensation. I mitt Sverige får brottsoffer skadestånd, inte dömda våldtäktsmän.
Visa på X →Possible defection 👏
Visa på X →Stäng Imam Ali moskén. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/stangning-av-moske_hd11569/
Visa på X →I vanlig ordning full rulle i Riksdagen den här veckan: - Dubbla utskottsmöten med Skatteutskottet, med bl.a. besök av Tullverket. - Besök på Finansdepartementet. - Insändare skickad till de halländska lokaltidningarna. Se separat inlägg. - Seminarium om livsmedelsberedskap med ICA. - Lunchseminarium om gruvnäring med Svemin och Jernkontoret. - Voteringar om arbetskraftsinvandring. V, MP och C vill öppna gränsen på vid gavel. - Riksdagens årliga forskningsdag med dragningar av flera intressanta forskare. - Årsmöte med Riksdagens vänskapsgrupp för Taiwan. Fick träffa nytillträdda ambassadör Yeh för första gången. Hoppas förstås att vi får en lika god relation till henne som vi haft med ambassadör Gu. Nu sitter jag på tåget på väg hem till Halland igen. Ska skriva en ny fråga till utrikesministern om Iran, och förhoppningsvis hinna titta igenom den svenska OSSE-delegationens årsredovisning, innan det är dags för en digital dragning med Ecpat. På lördag är det dags för valkonferens med SD Halland. Trevlig helg på er.

När vi sa exakt samma sak 2015 blev vi hånade av samtliga partier och en samlad expertkår. Ett decennium senare inser alla att vi hade rätt. Vad har vi rätt om nu som expertklassen avfärdar? Det finns gott om möjliga exempel.

@oisincantwell tror du kanske att du medverkat till detta?

Uttalande från Migrationsverkets GD. Det ska mycket till innan en person i den ställningen känner sig tvungen att kommentera mediabevakningen. Journalistiken på området liknar idag mest något från ett utvecklingsland med en majoritet icke-läskunniga. Inget har hänt sedan 2015 mao

SD och regeringen avskaffar 2a amorteringskravet och höjer bolånetaket. Två reformer som: 1. Kommer underlätta för förstagångsköpare att ta sig in på bostadsmarknaden. 2. Underlätta för barnfamiljer att klara KALP-kalkylen och flytta till större bostad. https://m.youtube.com/watch?v=vgf5MDRfkRk&fbclid=IwVERDUAQWSnhleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeUH3uBG7Z0zhvzSti0IWOqcRaXkv-36vT4hOLT5eKPscupSm1kidsqIU6h8I_aem_4F4SGunlbmqZ2LeibjBwMQ
Visa på X →@Obg1887 Visst är Ebba Busch skicklig och jag tror att hon menar vad hon säger. Men det är uppenbart att hon inte har med sig hela partiet i den här frågan.
Visa på X →@Demokrati_ Det är sant. Men jag betecknar övriga svenska riksdagspartier som antingen socialister eller liberaler, i någon form.
Visa på X →