Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

64 025inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@Ericson_ubbhult @beckmansasikter Knappast förvånande. Han leder ett parti av och för antisemiter och putinister.

Visa på X

@kjell_samuelson Förhoppningsvis i hundarnas paradis, där han utnyttjas morgon till kväll.

Visa på X

Iransk regimmedia rapporterar att en flickskola beskjutits i Teheran. Svensk media sväljer det helt och rapporterar vidare. Platsen som åsyftas ligger mitt i en IRGC-bas.

Visa på X

@tparsi @strandhall What are you going to do now Trita, when your masters in Teheran are gone?

Visa på X

@staffandopping Fast tyvärr försöker vi göra det med Vitryssland. Det plötsligt populära namnet på landet strider mot alla principer vi har när vi uttalar namnen på alla andra länder. Pinsamt 😳.

Visa på X

Dear Mr. President, Thank you from the bottom of my heart.❤️❤️❤️ May God bless you, and may God bless the United States of America 🇺🇸 @realDonaldTrump

Visa på X

@mjalthugg Hur många personer i exempelvis vårdsektorn tror du kom som AKI år 2022, alltså innan lönekravet infördes?

Visa på X

En intensiv lördag i rikets och min valkrets tjänst 🇸🇪 Idag höll Sverigedemokraterna Stenungsund och Sverigedemokraterna Lilla Edet sina årsmöten, givetvis vid olika tidpunkter och i varsin kommun. Jag tackar ödmjukast för äran och förtroendet att få tjänstgöra som mötessekreterare vid SD Stenungsunds årsmöte samt som mötesordförande vid SD Lilla Edets årsmöte. Ett stort och varmt tack riktas till Håkan Lösnitz och Lena Camp som tog ansvar i presidiet som mötesordförande respektive mötessekreterare med bravur. Jag vill även rikta ett stort grattis till de nyvalda styrelserna, valberedningarna, revisorerna samt kandidaterna på kommunfullmäktigelistorna. Jag önskar er alla lycka och framgång under det kommande verksamhetsåret och i den viktiga valrörelsen ni har framför er. I år nådde jag dessutom ett personligt rekord genom att tjänstgöra i presidiet vid 6 olika kommunföreningars årsmöten under februari. Tack för förtroendet från djupet av mitt hjärta! 🙏🏻❤️🇸🇪

Visa på X

@JanKEliasson Du sörjer såklart när terrorregimen faller. Kanske blev lite väl nära vän med skurkarna?

Visa på X

Det är nu @rparsi mfl skriker sig hesa om folkrättsbrott och dylikt, inte när skurkregimen massakrerade sina medborgare.

Visa på X

Människor från Sverige, Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Visa på X

@Spesam Vad som är ok i kammaren eller ej är inte upp till mig. Personligen vill jag inte ha ett gott samtal, utan hård debatt som vi kan skratta lite åt efter.

Visa på X

@antonioguterres You would condemn a humanitarian intervention against Hitler as well, wouldn’t you?

Visa på X

@nielspaarup Jag säger inte att mp är dumma i huvet, jag säger att de i sina reservationer skriver saker som uppenbarligen inte är sanna. Klippet är inte för att klaga, jag har aldrig, och kommer aldrig gå och klaga hos talmannen. Klippet är roligt, helt enkelt.

Visa på X

En islamistisk skurkregim mejar kallblodigt ned sina egna obeväpnade medborgare på gatorna. Att det finns de som talar om att vara ”återhållsam” & istället ägna sig åt ”diplomati” eller klagar på att en militär intervention mot förövarna utgör ”folkrättsbrott” gör mig illamående.

Visa på X

Ja. När diplomatiska ansträngningar når vägs ände och fredliga försök förblir obesvarade, måste ord följas av handling. Någon form av angrepp mot den islamistiska regimen i Iran har därför legat nära till hands och kan inte sägas komma som en överraskning. Iran under islamistregimen är ett nav för väldigt mycket av vår tids ondska. I Israel, i Yemen, i Libanon osv. Och inte minst i Iran självt, där mördandet och förtrycket av den egna befolkningen pågår dagligen. Men också i Ukraina, och till och med här på hemmaplan har den iranska regimen ett finger med i spelet. Islamisterna i Iran stöttar aktivt Rysslands krigföring i Ukraina och har också använt gängkriminella för att utföra attacker på svensk mark. Det är för övrigt en moralisk och logisk självmotsägelse att vara emot Iran/Ryssland/Kina i vårt närområde och säga sig stå upp för Ukraina, men samtidigt inte ta tydlig ställning på Israels/USA:s sida mot samma ondskans axelmakter, och dess proxyarméer, i Mellanöstern. Krig är fasansfullt. Men ibland går inte missförhållanden att lösa på fredlig väg och militär intervention är då det enda som återstår om inte situationen ska tillåtas förvärras ytterligare. Må det gå väl. Må Irans folk, och resten av världen, befrias från de iranska islamisternas fanatism och förtryck.

Visa på X

Interpellationsdebatt från januari om bristen på transparens från moskéer som tar emot skattemedel: "När muslimska samfund driver moskéer som finansieras av länder som Qatar, Förenade Arabemiraten och Saudiarabien, varför stöder den svenska staten dessa samfund? Det är rätt svårt, och för mig personligen omöjligt, att svara på den frågan. Vi har islamistiska diktaturer som bygger moskéer i Sverige, och sedan ska den svenska staten finansiera driften. Hur går det ens ihop?"

Visa på X

När en regim utövar förtryck, tortyr och slakt av sitt folk är det omvärldens förbannade skyldighet att ingripa. Nu har det iranska folket sin chans att återta sin frihet. Tiden för diplomati med den iranska islamska regimen är för länge sedan över.

Visa på X