Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 525inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@f_hieronymus @staffanst Alla jämförelser med hakkors är absurda. Hakkorset är en symbol för Förintelsen. (Och i strikt mening är inte hakkorset ett klädesplagg. Skjortan eller bindeln det sitter på är inte förbjuden)

Visa på X

@f_hieronymus @staffanst För att jag inte tycker att staten ska kontrollera kläder. Det är helt enkelt orimligt och jättesvårt ur ett rättssäkerhetsperspektiv.

Visa på X

@_HansH__ @staffanst Ja, sorgligt. Tyvärr har många kulturer en mycket konservativ inställning om just giftermål, arrangerade äktenskap är ju inte ovanligt i tex ortodoxa judiska sammanhang och vissa asiatiska länder. Svårt att lagstifta om värderingar.

Visa på X

@Retromannen @veronicaliedber Det behövs betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.

Visa på X

@f_hieronymus @staffanst Nej jag gillar inte burka. Men jag tycker inte staten ska förbjuda det.

Visa på X

@Retromannen @veronicaliedber Det tycker jag är sorgligt. Självklart ska kvinnor bestämma själva hur de ska klä sig. Men vi kan inte heller lagstifta om kläder och lägga det under statlig kontroll, det är orimligt att polisen ska gripa någon för att den har huvudbonad.

Visa på X

@f_hieronymus @staffanst Du måste precisera dig. Jag har nästan alltid heltäckande kläder, tycker inte om att gå ut med varken bara ben eller urringat.

Visa på X

@_HansH__ @staffanst Vi stiftar lagar för Sverige och svensk grundlag, inte för andra länder. Och för övrigt bör vi såklart permanent stoppa alla utvisningar av kvinnor (och män) till förtryckets Iran. Det skulle hjälpa många väldigt konkret.

Visa på X

@PeterModerat Då ska det bli intressant att se hur polis och rättsväsendet skiljer på ”tyg på huvudet” och ”tyg på huvudet”. Rättssäkert är såklart en grundpelare i demokratin.

Visa på X

@staffanst Du jämförde med Förintelsen och jag reagerar såklart starkt mot det. Vi stiftar lagar för Sverige, utifrån svensk grundlag, inte för andra länder eller deras sammanhang. Vi bör för övrigt såklart stoppa alla utvisningar av unga tjejer till Iran, permanent.

Visa på X

@staffanst Nej jag tycker inte man kan jämföra Förintelsens symboler med en sjal på huvudet. Alla sådana jämförelser är helt absurd och ganska stötande.

Visa på X

@Badnotice @AccusatorSenior @veronicaliedber Det vanliga är att man orosanmäler till socialtjänsten om barn far illa. Tyvärr är det för få resurser i det sociala arbetet så det kan ta för lång tid att utreda.

Visa på X

@Retromannen @veronicaliedber Håller inte alls med. Vi stiftar lag att för Sverige utifrån våra grundlagar, inte utifrån andra länders lagar eller sammanhang.

Visa på X

@staffanst Herregud Staffan. Hakkorset går under hets mot folkgrupp eftersom det är symbolen för Förintelsen.

Visa på X

@Skerhetschefen1 @veronicaliedber Det behövs betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.

Visa på X

@Eric_af_M @veronicaliedber Det behövs tex betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.

Visa på X

@ylva_engstrom @veronicaliedber När det gäller prostitution är det köpet som är olagligt, av en anledning. Surrogatmödraskap är jag personligen ambivalent inställd till.

Visa på X

@AccusatorSenior @veronicaliedber Det behövs tex betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.

Visa på X

@KrantzLena @veronicaliedber Jo, det behövs tex betydligt mycket mer personal i skolan för att fånga upp elever som behöver och/eller ber om hjälp, om de tex blir utsatta för tvång. Det behövs också mycket mer resurser till socialtjänst för att stötta alla som på olika sätt far illa. Idag hinns det inte med.

Visa på X

@Retromannen @veronicaliedber Vi stiftar lagar för Sverige, inte andra länder. Våra lagar är inte relaterade till andra länder situation utan utgår från våra egna grundlagar.

Visa på X