Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 500inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Ungdomsarbetslösheten i Sverige är alltså inte 25% som Magdalena Andersson (S) står och ljuger om. I siffran döljer sig även heltidsstuderande. De är såklart inte arbetslösa - de studerar. Räknas dessa bort är siffran 7-9%. En avsevärd skillnad. #pldebatt

Visa på X

Finns ett parti som inte vill fasa ut odling av svenska grönsaker, potatis, sallad. Som inte vill flytta försvarsindustri och läkemedelsframställning utomlands. Alltid oseriöst när partier känner behov av att samla poäng hos Naturskyddsföreningen.

Visa på X

Inte konstigt att Kalla Fakta vinner priser. De avslöjar nu att ett parti köpt in sin partiledares bok för hela 22kr styck!!! Hur kan man ens göra en sådan sak? Dessutom i en valrörelse när man inte borde vilja att medlemmarna tar del av partiets budskap. 🙃🙃🙃 - obs ironi

Visa på X

Idag röstade riksdagen för en proposition som bland annat avskaffar möjligheten till permanenta uppehållstillstånd för skyddsbehövande, deras anhöriga och flera andra grupper. Det innebär att asyl blir vad det faktiskt är tänkt att vara: skydd för den som behöver skydd. Den som beviljas asyl i Sverige får stanna efter en noggrann prövning och behåller sitt uppehållstillstånd så länge skyddsbehovet kvarstår. När kriget, förföljelsen eller andra skyddsskäl upphör finns det inte längre grund för att förnya uppehållstillståndet, och då ska personen återvända till sitt hemland. Den som vill stanna permanent i Sverige får istället bli en del av den svenska gemenskapen genom att uppfylla kraven för svenskt medborgarskap. Från och med den 6 juni har dessa krav skärpts avsevärt. Reformen innebär också att Sverige blir mindre attraktivt för personer som främst söker en permanent väg in i landet genom asylsystemet. Därmed minskar också drivkrafterna att söka asyl i Sverige.

Visa på X

@emmafastesson Ni tar onekligen negative campaigning till en helt ny nivå och sätter nu ribban för hur smutsig denna valrörelse ska bli. Fräscht. På tal om något annat. Du minns inte hur ditt parti agerat? Ska jag påminna dig?

Visa på X

@TeodorMG Mmm...och den första "högerväljare" som tappade förtroende för dem var nog undertecknad. Typ 2009, när de fifflade intervjuer med mig.

Visa på X

Replik på "Uppenbart varför Kristersson straffat ut sig", HN 9/6: C ÄR SVERIGEST MEST MENINGSLÖSA PARTI Centerpartiet har meddelat (eller snarare upprepat) att man söker samarbete vänsterut, snarare än högerut efter valet. Mer eller mindre helt baserat på sin antagonism emot Sverigedemokraterna. Hallands Nyheters centerpartistiska ledarsida applåderar genom Maria Haldesten beslutet med motiveringen att SD är ”brun sörja” och ”mörkermän” som utgör ett ”säkerhetshot”. Den halländska valdebatten hade tveklöst mått bättre utan den sortens polariserande språkbruk, men det finns en aspekt av den aktuella frågan som är mer relevant att diskutera: Varför existerar fortfarande C fortfarande? Vad för mening eller funktion fyller egentligen partiet? C har en politik som i mångt och mycket går åt höger: Man vill att arbete ska löna sig, att skatterna ska vara låga och att det ska vara enkelt att starta och driva företag. Men man vägrar att göra det tillsammans med de partier till höger som tycker samma sak. Istället vill man alltså samarbeta åt vänster med partier som förespråkar höga bidrag, höga skatter och ofta mest verkar betrakta svenska företagare miljöförstörare eller ondsinta kapitalister. Så vad för rationella skäl finns det egentligen för att rösta på C? Vill man ha högerpolitik gör man klokast i att rösta på SD eller något av de andra Tidö-partierna som faktiskt vill driva igenom sådan politik. Vill man ha en vänstersväng borde man nog först överväga att tänka om, men om man sedan fortfarande landar i samma slutsats, rösta på något av de tre rödgröna vänsterpartierna. Ett litet, påstått högerparti som bara är villigt att samarbeta åt vänster fyller helt enkelt ingen ideologisk eller sakpolitisk funktion inom svensk politik. Det enda Centerns existens bidrar med är att vara ännu ett parti i Riksdagen, som gör det krångligare och svårare att bygga stabila majoriteter. 13 september har väljarna sin chans att skicka ut landets gnälligaste och i särklass mest meningslösa parti ur Riksdagen. Erik Hellsborn (SD), Riksdagsledamot

Visa på X

@vargh_ Abundant = något som finns i riklig eller överflödande mängd. Jobbigt ordval! :)

Visa på X

Det skrivs just nu mycket dumheter och snyfthistorier om hur Tidö:s migrationspolitik fallit ut. Nästan allt är ofullständig information som faller platt om man ger hela bilden. I exemplet nedan: Spårbytet har NOLL påverkan på bemanningen i välfärden. Se tabellen… * = under 5 personer.

Visa på X

Studenten. Den tiden på året när man numera kan skåda exakt hur Sossarna har förstört vårt land.

Visa på X

Jamal El-Haj - eller Jamal El-Hamas som Magdalena Andersson kallade honom - gav sig in i min debatt i fredags. Detta för att lovorda invandring och invandrare. Jag konstaterade att han har rätt i att många med invandrare bidragit till Sverig MEN att han inte tillhör den skaran.

Visa på X

Sådär, nu har jag fått muntliga besked om debatt av både @BenjaminDousa och @denicewesterb! Nu ska vi bara hitta ett forum att hålla debatten! @Josefbarkenbom är väl det enkla valet!

Visa på X

@Ericson_ubbhult @Ulf_Ivar @peter_sehlin @beckmansasikter Bra att ni hakar på vårt förslag!

Visa på X