@NilssonPM Menar du på fullt allvar att Magdalena har ansvar för sin vuxne mans sätt att sköta sin ekonomi? Ska vi med detta som måttstock nu granska tidöregeringen?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Aktivitet, senaste 7 dagarna
Senaste inlägg
Oroväckande utveckling och agerande. De Israeliska myndigheterna bör återlämna marken till dess rättmätiga ägare, den grekisk-ortodoxa kyrkan https://www.dagen.se/nyheter/israeliska-myndigheter-har-tagit-oever-grekisk-ortodoxa-kyrkans-mark/10405666
Visa på X →Men någon verkar ha trollat Starmer med EU-hymnen i bakgrunden?
Visa på Bluesky →Sak jag lärt mig idag: Att brittiska premiärministrar designar sina egna talarstolar, som de använder utanför number 10 och i andra sammanhang. (Kolla speciellt Liz Truss talarstol!) Starmer och Sunak har dock haft samma.
Visa på Bluesky →Nu presenterar jag partiets valaffischer!


@skaaltamigfan @MariannOlsen8 Nej det är aldrig okej, det är därför de inte längre står på listorna.
Visa på X →@len1188 Stämmer det @jonsson_henrik ?
Visa på X →Kier Starmer avgår. Egentligen borde man fira, men man vet ju inte vad som kommer efter honom. Värre kan det knappast bli.
Visa på X →Moderaterna är för din frihet att resa med husbil 😀⭐️

Det handlar om rättvisa!

Aftonbladets @anderslindberg skriver en krönika där han på fullt allvar insinuerar att Liberalernas partiledare Simona Mohamsson öppnar dörren till 30-talet. För mindre än ett dygn sedan ställde jag en enkel fråga till honom om vad han anser om att Proletärens krönikör Ellen Kall inte bara hyllat Hamas terrorattack mot oskyldiga judar, utan också deltagit i firandet av den i Helsingborg. Sedan dess har det varit total tystnad från Lindberg. Däremot mobiliserar man socialdemokratiska företrädare för att angripa mig och Liberalerna. Anders, om du har tid att anklaga andra för att öppna dörren till 30-talet borde du också ha tid att svara på frågor om personer som hyllar Hamas terror mot judar. Men tystnaden talar dessvärre sitt eget språk.

@skaaltamigfan @MariannOlsen8 Ännu mer än alla de uttalanden och krav på medlemmar att lämna listor, som partiledaren redan har gjort?
Visa på X →Hm. Märkligt hur ledarskribenter till höger förbehållslöst omfamnar kärnkraft trots att man vet att marknaden sedan länge säger nej på grund av olönsamhet och reaktorer endast kan byggas med massivt offentligt stöd. Det brukar kallas socialism i andra sammanhang. Men inte ord om socialism här.
Visa på Bluesky →Jag har inga som helst problem med att kritisera israeliska ministrar, inte minst Ben Gvir som har avskyvärda åsikter och står för en politik som jag tar tydlig avstånd ifrån. Men trösten är att Gvir är utbyttbar, då Israel är en demokrati och folket i fria val kan rösta bort honom. Eller har du annan uppfattning i den frågan @JanKEliasson
Visa på X →Många av mina duktiga riksdagskollegor i Moderaterna är i Almedalen den här veckan och gör viktiga insatser i debatter rundabordssamtal och panelsamtal. För egen del missar jag Almedalen i år men andas in den norrländska luften i Norrbotten och passar på att samtala om vikten av en politik för hela Sverige med företagare och norrbottningar. #Norrbotten #Almedalen

Företagsbladet - Årets viktigaste Funkis-dag på Gävletravet https://foretagsbladet.se/articles/view/arets-viktigaste-funkis-dag-pa-gavletravet/
Visa på X →Kommer ni ihåg?
Visa på X →Den amerikanska biltillverkaren Ford gjorde en rörelseförlust på 4,8 miljarder dollar i sin elbilsdivision Model E under 2025. Omräknat motsvarar det ungefär 45 miljarder kronor. Vid bolagets resultatsamtal för fjärde kvartalet som sammanfattade vd Jim Farley läget med några ord som snabbt började spridas bland analytiker. – Jag tror att kunden har talat. Det är poängen, sade Farley till investerarna. Förlusterna väntas fortsätta. Ekonomichefen Sherry House uppger att elbilsdivisionen kan tappa ytterligare 4 till 4,5 miljarder dollar under 2026, och målet att verksamheten ska gå runt har skjutits fram till 2029. https://bulletin.nu/ford-forlorade-45-miljarder-pa-elbilar
Visa på X →I dag presenterar jag tillsammans med kulturministern och övriga Tidöpartier regeringens nya filmpolitiska proposition. Bort från tidigare identitetspolitik och detaljstyrning. Fokus på film som människor faktiskt vill se. 🎬🇸🇪 https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/06/presstraff-om-regeringens-nya-filmpolitiska-proposition/
Visa på X →De har väl haft samma vallöfte iaf sedan 1991? Media lokalt granskar ju inte Socialdemokraternas olika löften/utfall så det är ju riskfritt för dem att lova samma sak varje val. På samma sätt som S lovat fri tandvård sedan 1960 talet utan att genomföra det ( vilket vore oerhört dyrt förstås)
Visa på X →Aftonbladet närstående TV4 har ju visat ett visst intresse för att granska politiska partier men de granskar inte den breda vänsterns kopplingar till extrema organisationer? Bra fångat av @jonsson_henrik men pinsam tystnad från Aftonbladet/TV4 mfl.

Så mycket lägger myndigheterna på Almedalen - Altinget https://www.altinget.se/artikel/saa-mycket-lagger-myndigheterna-paa-almedalen
Visa på X →@hejjaghetermoha Var det någon som påstod det?
Visa på X →@PE_JI_JSON Nej jag ”supportar” inget. Min hårda kritik även mot dem är inget jag döljer, jag har varit tydlig med det bland annat här. Ta reda på sånt innan du skriver dumheter.
Visa på X →@JohnSmi30119078 @boyeunique Det revs faktiskt upp, men politiker på den nivån åtalas inte.
Visa på X →